Acestea sunt regulile de aur pentru scrierea conținutului pentru site-ul dvs. web

Cunoaște-ți publicul

Deși pare ușor, mulți scriitori nu se gândesc la cine încearcă să ajungă înainte de a pune stiloul pe hârtie sau degetul pe tastatură. Pune-ți aceste întrebări înainte de a începe să scrii conținut: Cine sunt publicul principal? Există un public secundar care poate informa și influența publicul meu principal? Cum pot găsi site-ul meu online?

Să presupunem, de exemplu, că creați un portofoliu online sau un site web de coaching. Clienții existenți ar putea fi publicul dvs. principal. Publicul tău secundar ar putea fi alți profesioniști, reporteri sau oricine altcineva care ar putea avea nevoie de serviciile tale în viitor. Conținutul tău trebuie să fie atât interesant, cât și accesibil tuturor acestor publicuri. Ce întrebări ar putea să pună despre un subiect? Ce site-uri sunt cele mai populare? Ce informații au nevoie?

Publicul poate găsi conținut web prin mai multe căi, inclusiv partajarea rețelelor sociale, link-uri de pe alte site-uri, partajarea e-mailurilor și motoarele de căutare. Acest lucru este deosebit de important atunci când scrieți pentru internet. Deși textul poate fi foarte informativ și bine scris, este puțin probabil ca motoarele de căutare să îl găsească. Luați în considerare publicul dvs.: ce termeni de căutare ar folosi pentru a vă găsi pe Google? Ce fel de locuri de muncă ați căuta dacă ar fi să postați un CV online? Acești termeni ar trebui să fie incluși în titlurile și subtitlurile dvs.

  1. Se recomanda „modelul piramidei inversate”.

Cititorii web sunt oameni cu o atenție scurtă. Ei vor decide dacă site-ul dvs. are ceea ce au nevoie în câteva secunde. Conținutul dvs. ar trebui să fie organizat într-o piramidă în formă de con. În partea de sus a paginii dvs., cele mai importante mesaje ar trebui să fie. Apoi, puteți trece treptat la informații de sprijin mai detaliate.

Să presupunem, de exemplu, că creați o pagină despre o conferință. În partea de sus a paginii dvs. ar fi cele mai importante detalii, cum ar fi o descriere a conferinței, data și locația. Pagina ar include apoi detalii justificative, cum ar fi vorbitori și subiecte. Veți găsi informații mai puțin importante, cum ar fi organizatorii conferinței și istoricul seriei de conferințe, în partea de jos a acestei pagini.

  1. Folosiți propoziții simple, concise

Charles Dickens nu ar fi de acord cu sentințele lungi. Perioada scurtă de atenție a cititorilor de astăzi necesită propoziții de 35 de cuvinte sau mai puțin. Conținutul site-ului care este ușor de înțeles și accesibil va ajunge la un public mai larg.

Folosiți substantivele și expresiile cu moderație. Fii crunt cu adjectivele și adverbe. Evitați să utilizați cuvinte precum „ecuanimitate”, „obfuscate” sau cuvinte precum „calm” și „confuz”.

Puteți folosi un instrument de citire online pentru a vă evalua scrisul și pentru a vă ajuta să faceți o judecată. Lungimea propozițiilor și a cuvintelor dintr-un text este modelul cel mai comun. Numărul și nivelurile de educație atribuite textului dvs. vor nota lizibilitatea acestuia. Aceste instrumente vă scanează textul pentru a determina lizibilitatea acestuia.

Instrumentul de testare a lizibilității
Calculatorul de lizibilitate
Microsoft Word

Este textul tău ușor de înțeles la nivelurile de lectură din clasa a 7-a până la a 9-a? Aflați care este scorul textului dvs. la nivelul Flesch Kincaid.

  1. Păstrează-ți vocea activă.

Fii activ și nu pasiv cu verbe. De asemenea, precizați subiectul propoziției dvs. În loc să scrieți „produsele pot fi comandate și pe site-ul nostru”, ați putea spune „Puteți comanda produse de pe site-ul nostru”.

Vocea activă ajută la crearea de propoziții succinte, ușor de citit. Este, de asemenea, mai direct. Când vorbești direct cu publicul tău („Puteți face asta”), este mai captivant decât să spuneți pur și simplu „Este posibil”. Acest lucru este important și pentru pagina dvs. de întrebări frecvente.

  1. Arată, nu spune

Proza dvs. nu ar trebui să se limiteze la declarații și generalizări de nivel înalt. Mesajele tale vor fi mai bine înțelese și vizualizate dacă dai exemple concrete din viața reală. Acestea sunt două exemple:

Această jucărie pentru câini este pur și simplu cel mai bun bani pe care îl puteți cumpăra.

Sau

Jucăriile pentru câini „Rough Rover” sunt fabricate 100% din cauciuc natural. Sunt durabile și pot rezista la înțepături și lacrimi chiar și de către cei mai dedicați mestecatori.

Care descriere vă oferă o idee mai bună despre ce tip de jucărie este? A doua descriere oferă mai multe detalii despre osul câinelui decât acesta.

În plus, clienții vor putea găsi informațiile despre produse pe care le caută pe site-ul dvs.

  1. Renunțați la jargon

Internetul este deschis tuturor, nu doar specialiștilor tehnici. Asigurați-vă că informațiile sunt ușor de înțeles de către nespecialiști. Folosiți acronime cu prima ocazie. Evitați să folosiți limbajul din interior. Explicați termenii complexi sau de nișă. Furnizați link-uri către alte articole, astfel încât cititorii să aibă mai multe informații despre un subiect.

Aruncă o privire la această propoziție:

Jurnalistul a luat un SOT de la MOS și s-a întors cu mașina la secția unde a pus povestea în cutie.

Mulți termeni din acest glosar sunt înțeleși doar de jurnaliștii de difuzare. O revizuire mai ușoară pentru cititori ar fi:

O jurnalistă a intervievat un martor despre incident și a înregistrat declarațiile ei pentru a completa povestea.

Acest sfat este deosebit de important dacă site-ul dvs. este destinat persoanelor care nu sunt experți. Scrieți pentru publicul dvs. (vezi #1), nu pentru colegii tăi. Utilizați un limbaj accesibil pentru a vă face mesajul mai accesibil și mai transparent pentru viitorii clienți.

  1. Amestecă și potrivește cuvintele tale

Cuvintele pot fi ca prăjiturile: toți avem preferatele noastre. Varietatea este cheia pentru a menține vizitatorii implicați. Norii de cuvinte pot fi distractive și vă pot ajuta să vă variați alegerile de cuvinte prin vizualizarea cuvintelor pe care le folosiți cel mai mult. Pentru a vă crea cloud, pur și simplu copiați și lipiți textul pe care l-ați scris într-un generator de cloud de cuvinte. Norul tău va crește cu cât vei folosi mai multe cuvinte. Ești vinovat că folosești un cuvânt prea des? Pentru a găsi sinonime pentru textul dvs., introduceți-l în Thesaurus.com

Există cuvinte negative în cloud-ul tău? Acum știi ce să faci pentru ca cloud-ul tău să fie mai pozitiv. De asemenea, asigurați-vă că acordați atenție cuvintelor cheie ale site-ului dvs.: acestea ar trebui să apară de mai multe ori în textul dvs., astfel încât oamenii să le poată identifica cu ușurință într-un wordcloud.

Aceasta este excepția. Păstrați consecvența termenilor cheie ai site-ului dvs. pentru a evita confuzia vizitatorilor. Dacă ești fotograf, nu oferi „ședințe foto” și apoi „ședințe de fotografie” în altă parte.

Creați o listă de cuvinte care descriu cel mai bine compania dvs. Grupați toate cuvintele care sunt similare. Rămâneți la alegerea dvs. de top pe site-ul dvs. Ca exemplu:

Utilizare: factura .

Bill nu este cuvântul potrivit.

Utilizare: sedinta foto

Sesiune de fotografie, programare foto, sedinta foto

Îți suni clienții pacienți, clienți sau utilizatori? Te referi la planuri, servicii sau pachete? Acest glosar sau listă poate fi folosit pentru a citi orice text înainte de a fi publicat.

  1. Faceți scanarea textului

Asigurați-vă că textul este ușor de citit și plasează cele mai importante informații în partea de sus. Cititorii web scanează paginile pentru a găsi ceea ce caută. Dacă nu o găsesc, vor merge mai departe.

Nu este adevarat. Fiți atenți data viitoare când vizitați un site web pe care nu l-ați mai văzut până acum. Este atentia ta pe intreaga pagina? Ești capabil să citești fiecare cuvânt de la început până la sfârșit? Sau ochii tăi rătăcesc, căutând informațiile de care ai nevoie?

Listele cu marcatori sau numerice sunt mai bune decât paragrafele lungi. În loc să scrieți o pagină lungă de text, aranjați conținutul în secțiuni cu file.
Includeți întotdeauna spațiu alb. Acesta este spațiul dintre paragrafe, imagini și alte elemente ale paginii dvs. web. Deși ar putea părea spațiu irosit, acesta este de fapt un atu pentru designerii web. Face textul mai ușor de citit și este mai confortabil.

Este, de asemenea, important să sub-anteturilor conținutului dvs. cu subanteturi descriptive. O pagină web despre schimbările climatice ar putea organiza informații folosind următoarele titluri:
Ce este Schimbările Climatice?
Schimbările climatice: Motorii
Schimbările climatice: impacturi actuale și viitoare
Soluții pentru reducerea emisiilor

Aceste sub-anteturi vor ajuta utilizatorii să navigheze pe pagină și motoarele de căutare pentru a vă găsi conținutul.

  1. Integrare multimedia

Cercetările au arătat că informația vizuală este procesată de creier mai eficient decât textul.

Un grafic sau o diagramă ușor de citit vă poate ajuta să înțelegeți subiectele complexe mai bine decât doar textul. Există multe moduri în care imaginile pot fi folosite pe site-ul dvs. web, chiar dacă nu sunteți un designer grafic profesionist, cel mai frumos exemplu va este filme porno xxx. De asemenea, aveți instrumente grozave, cum ar fi Piktochart și Canva, pentru a crea grafice pentru dvs.

Imaginile pot fi, de asemenea, folosite pentru a diviza textul și a face pagina mai lizibilă. Fiecare pagină trebuie să aibă cel puțin o imagine. Acestea sunt câteva modalități suplimentare de a optimiza imaginile de pe site-ul dvs. web.

  1. Stratul de conținut al site-ului web

Cel mai mare atu al unui site web este capacitatea sa de a direcționa cu ușurință vizitatorii de la o pagină la alta. Puteți ajuta cititorii să găsească conținut grozav legând anumite cuvinte și expresii la alte resurse, în special la cele găsite pe site-ul dvs. Acest lucru va menține vizitatorii dvs. interesați de conținutul dvs. și îi va ajuta să se deplaseze pe site-ul dvs.

Să presupunem, de exemplu, că această propoziție apare pe site-ul dvs. despre gătit: Ratatouille, o rețetă cu conținut scăzut de grăsimi, făcută cu ingrediente de sezon precum roșii, dovlecei și vinete. Este posibil să faceți legătura „rețetă cu conținut scăzut de grăsimi” la o altă pagină care conține postări despre alimentația sănătoasă.

Aceste link-uri interne pot fi construite în site-ul dvs. pentru a vă îmbunătăți SEO. Cu toate acestea, este important ca linkurile să fie întotdeauna relevante și utile. Dacă folosiți în exces linkurile în textul dvs., oamenii nu vor ști pe ce să facă clic. Google recomandă ca hyperlinkurile să fie păstrate la un număr „rezonabil”.

  1. Vor cere mai mult

Iată un exemplu care arată cum poate arăta un buton de îndemn de pe site-ul dvs. web.

Fiecare pagină a unui site web care este bună se termină cu un apel puternic la acțiune (sau CTA). Există persoane pe care cititorii ar trebui să le contacteze pentru a obține mai multe informații? Un videoclip pe care ar trebui să-l vadă? Dar o postare pe blog sau un raport care are legătură? Această strategie va ajuta cititorii să găsească alte zone de pe site-ul dvs. și îi va încuraja să împărtășească conținutul dvs. prietenilor și familiilor lor.

Aceste îndemnuri trebuie să fie concise și să includă verbe de acțiune precum „Descărcați”, „Distribuiți”, „Alăturați-vă” sau „Înscrieți-vă”, împreună cu linkuri care să permită cititorilor să finalizeze acțiunea pe care o solicitați.

Scrierea, în general, este o muncă grea – a scrie conținut pentru site-ul dvs. web, cu atât mai mult. Nu trebuie să creați texte perfecte prima dată. Puteți monitoriza performanța conținutului dvs. odată ce acesta este online. Aceste sfaturi vă vor ajuta să creați conținut care este captivant și util chiar și pentru cei mai pretențioși utilizatori de internet.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *